FORUM Prawko.com.pl

wszystko o prawie jazdy
Teraz jest Wt, 02 wrz 2014, 20:51

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Przeczytaj FAQ zanim stworzysz nowy wątek!



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 15:04 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 16 mar 2008, 13:20
Posty: 73
Załóżmy że jadę po mieście na 3-cim biegu, mam skrzyżowanie równorzędne i chcę skręcić w prawo. Nie mam po co się zatrzymywać, ale przed skręceniem powinienem zwolnić. Hamuję więc silnikiem, potem wciskam pedał hamulca i tu pojawia się moje pytanie: czy powinienem zmienić bieg z 3 na 2 jeszcze przed skrzyżowaniem czy też wejść w zakręt tocząc się na 3, a po skrzyżowaniu zredukować do 2?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 15:11 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 kwi 2008, 20:39
Posty: 63
Lokalizacja: w-wa
Moim zdaniem redukcja zawsze przed wykonaniem manewru. Więc przed zakrętem. Masz wtedy większe pole manewru.

_________________
Obrazek
NBA - where amazing happens


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 15:30 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie

Dołączył(a): So, 01 mar 2008, 21:41
Posty: 76
to zalezy czy masz juz na tyle mała predkosc zeby redukowac przed zakretem ... mnie uczono zeby zawsze przed zakretem redukowac :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 16:51 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 16 mar 2008, 13:20
Posty: 73
A załóżmy że dojeżdżam do zakrętu na dwójce, to czy muszę redukować do jedynki czy mogę przyhamować przed zakrętem i na dwójce wejść w zakręt, a po wyjechaniu ze skrzyżowanie też nie redukować, tylko dodać gazu i dalej jechać na dwójce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 17:06 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie

Dołączył(a): Pn, 24 mar 2008, 11:46
Posty: 104
Ja zostałam na uczona ze trzeba redukować przed skretem :P pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 17:50 
Offline
Mknie razem z wiatrem
Mknie razem z wiatrem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 28 lut 2008, 18:39
Posty: 1036
Lokalizacja: Wałbrzych
Anthrax napisał(a):
A załóżmy że dojeżdżam do zakrętu na dwójce, to czy muszę redukować do jedynki czy mogę przyhamować przed zakrętem i na dwójce wejść w zakręt, a po wyjechaniu ze skrzyżowanie też nie redukować, tylko dodać gazu i dalej jechać na dwójce?


dojezdzasz do skrzyzowania, chcesz skecic w prawo i jedziesz na 2 biegu, to wchodzisz w zakret na 2-ce
chyba ze przed skrzyzowaniem musisz sie zatrzymac to wtedy wrzucasz 1-nke, jak ruszasz dajesz troche gazu i przelanczasz na 2-ke, chyba ze powoli wchodzisz w zakret to jedziesz na 1-nce a potem jak sie rozpedzisz to wrzucasz na 2-ke
mozna tez powoli na 2-ce przejechac, ale lepiej przelaczyc na 1-ke

co do poprzedniego pytania to mnie uczono zeby na 2-wojce wchodzic w zakrety, choc 2 razy wchodzilam na 3-ce ale zaraz za skretem dawalam 2-ke ;)

_________________
19.08.2008r. - zdane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:27 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 01 kwi 2008, 20:39
Posty: 63
Lokalizacja: w-wa
Po pierwsze to jedynka służy tylko do ruszania a nie jazdy i tak trzeba przyjąć.
Po drugie to nie można zakładać, że na 2 trzeba wchodzić w zakręty bo jak będziesz jechała po autostradzie i będzie zakręt w miarę ostry ale tak do przejechania z 100 na liczniku to też włączysz 2?? :shock:

_________________
Obrazek
NBA - where amazing happens


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:39 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 16 mar 2008, 13:20
Posty: 73
Kinio napisał(a):
Po pierwsze to jedynka służy tylko do ruszania a nie jazdy i tak trzeba przyjąć.
Po drugie to nie można zakładać, że na 2 trzeba wchodzić w zakręty bo jak będziesz jechała po autostradzie i będzie zakręt w miarę ostry ale tak do przejechania z 100 na liczniku to też włączysz 2?? :shock:


Nie no chodzi mi o zwykłe skrzyżowanie równorzędne, gdzie zakręt jest pod kątem prostym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:46 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 16 lut 2008, 17:38
Posty: 765
Lokalizacja: Poland
w takim przypadku na biegu nr 2 ;) Redukujesz przed skrętem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:47 
Offline
Pędzi prosto
Pędzi prosto
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 lis 2007, 19:59
Posty: 443
Lokalizacja: Gdańsk, Pruszcz Gdański
Ja proponuje przed skrzyzowaniem hamowac do 20 km/h wrzucic 2 i tak pokonac zakręt. Po przejechaniu mozesz znow sie rozpedzic i zmienic bieg na 3 czy 4... W zadnym wypadku nie wyobrazam sobie skręcania na 1 biegu :shock:

_________________
To wiara motywuje i daje siłę do dalszej walki!
http://photos.nasza-klasa.pl/10854403/65/main/5a8a633194.jpeg

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:48 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 16 mar 2008, 13:20
Posty: 73
A jeszcze mam pytanie związane z jazdą na placu. Gdy robicie łuk to ruszacie z jedynki i potem wbijacie dwójkę czy cały czas jedziecie po łuku na jedynce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:49 
Offline
Pędzi prosto
Pędzi prosto
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 lis 2007, 19:59
Posty: 443
Lokalizacja: Gdańsk, Pruszcz Gdański
Cały pas ruchu na 1 biegu i samym sprzęgłem dobierałam prędkosc. Wogole nie uzywałam gazu ;) az kazał mi wyjechac z rękawu i wjechac na wzniesienie.

_________________
To wiara motywuje i daje siłę do dalszej walki!
http://photos.nasza-klasa.pl/10854403/65/main/5a8a633194.jpeg

Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 17 kwi 2008, 18:50 przez Kasienka88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 18:49 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 16 lut 2008, 17:38
Posty: 765
Lokalizacja: Poland
Ja jezdzilem na półbiegu,czyli na jedynce i operowałem tylko samym sprzeglem, bez uzycia gazu. Tylko o hamulcu nie zapomnij:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 19:07 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie

Dołączył(a): Pn, 28 sty 2008, 19:40
Posty: 76
Lokalizacja: Dębica
Na łuku sama jedynka wystarczy a nawet pół sprzęgło nie ma co sie spieszyć. A normalnie wiekszość zakrętów to na 2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 17 kwi 2008, 21:41 
Offline
Pędzi prosto
Pędzi prosto
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 09 paź 2007, 19:16
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Anthrax, redukcja przed zakretami to tylko teoria. W rzeczywistosci chodzi o to z jaka predkoscia dojezdzasz do skrzyzowania i z jaka zamierzasz go pokonac.

Z reguly poczatkujacy kierowcy jezdza wolno (m.in. eLki oraz egzaminy), wiec narazie wlasciwie przed kazdym zakretem redukuj sobie do dwojki i na dwojce przejezdzaj zakret. Jak juz sie wprawisz (mam tu na mysli samodzielna jazde po zdaniu egzaminu) sam wyczujesz predkosci i biegi.

Aby uzupelnic swoja odpowiedz powiem tobie, ze ja juz nie zwracam uwagi na ktorym biegu jade i do ktorego zredukowac, caly trick polega na wyczuciu predkosci i samochodu. Wiele razy pokonywalem zakrety nie redukujac biegu poniewaz nie bylo takiej potrzeby. Formalnie 2 wrzucasz jesli znacznie zwolniles i chcesz nabrac predkosci a nie chcesz dusic silnika.

Niemniej jednak narazie po prostu co zakret redukuj do 2. Reszta przyjdzie z czasem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt, 18 kwi 2008, 20:52 
Offline
Wlecze się w ogonie
Wlecze się w ogonie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 16 mar 2008, 13:20
Posty: 73
Mam jeszcze pytanie dotyczące progu zwalniającego: czy gdy dojeżdżam do niego na trójce wystarczy że przyhamuję i na hamulcu przejadę przez niego i dopiero potem wrzucę dwójkę czy lepiej jest przyhamować, wrzucić dwójkę i hamując na dwójce przejechać przez próg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt, 18 kwi 2008, 20:56 
Offline
Pędzi prosto
Pędzi prosto
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 lis 2007, 19:59
Posty: 443
Lokalizacja: Gdańsk, Pruszcz Gdański
Najlepiej przychamowac wrzucic 2 bieg i z predkoscia nie wiekszą jak 20km/h przejechac bez gazu, sprzegła i hamowania :) czyli spokojnie sie przetoczyc a za progiem mozesz dodac gazu lecz pamietaj ze masz dalej ograniczenie :wink: :!:

_________________
To wiara motywuje i daje siłę do dalszej walki!
http://photos.nasza-klasa.pl/10854403/65/main/5a8a633194.jpeg

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt, 18 kwi 2008, 22:14 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 16 lut 2008, 17:38
Posty: 765
Lokalizacja: Poland
Mozesz tez przejechac na pełnyn gazie - nawet go nie poczujesz ;) Ale odradzam - egzamin bylby napewno przerwany. Zreszta zawieszenie mogłoby nie wytrzymac. Wiec rób to tak jak pisała Kasienka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Copyright © 2006-2012 PRAWKO.COM.PL
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

design & modyfited style by Artystycznie.pl

Prawo jazdy Warszawa | Prawo jazdy Kraków | Prawo jazdy Wrocław | Prawo jazdy Łódź | Prawo jazdy Poznań | Prawo jazdy Szczecin | Prawo jazdy Gdańsk | Prawo jazdy Lublin | Prawo jazdy Gdynia | Prawo jazdy Radom | Prawo jazdy Białystok | Prawo jazdy Bielsko-Biała | Prawo jazdy Częstochowa | Prawo jazdy Bydgoszcz | Prawo jazdy Katowice | Prawo jazdy Toruń | Prawo jazdy Kielce | Prawo jazdy Gliwice | Prawo jazdy Sosnowiec | Prawo jazdy Olsztyn | Noclegi Gdańsk | Noclegi Gdynia | Noclegi Sopot | Noclegi Warszawa