FORUM Prawko.com.pl

wszystko o prawie jazdy
Teraz jest So, 02 sie 2014, 8:29

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Przeczytaj FAQ zanim stworzysz nowy wątek!



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 18:40 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Dokładnie najpierw się zastanów, bo trzeba wydać dużo kasy na kursy, szkolenie, badania itd.

Jak się siedzi z boku to fajnie wygląda, ale później może nie być różowo. Nie każdemu odpowiada taki styl życia. Większości nie i dlatego później płaczą wszędzie jakie to ciężkie życie mają, ale siedzą w tym bo są dobre pieniądze w porównaniu do innych prac.

O wadzie wzroku nic Ci nie powiem, ale na pewno jest dopuszczona spora tolerancja. Przecież można jeździć w okularach lub soczewkach.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 19:59 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi

Dołączył(a): Pt, 31 gru 2010, 0:27
Posty: 968
Lokalizacja: Kraków
Hipek_01 napisał(a):
Netsatan:
Krzycho chyba pisze o kategorii C.


Wcześniej pisał, że jest za stary na rajdówkę, więc opisuję co i jak.

_________________
OCZY NA DRODZE
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 20:25 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
netsatan: bo na sportowo-rajdowe sprawy jest już za późno. Poza tym, tak jak na kat.A, trzeba mieć idealny wzrok i widzenie obu oczne. No i jak wspomniałeś jest to droga "praca", a na pewno na początku.
Grzesiek: a jest taka możliwość żeby jakoś gdzieś się taka ciężarówka przejechać? Bo manewry takim kolosem (szczególnie z przyczepą) są trudne. Dzisiaj usłyszałem opinie, ze słabo płacą, a trzeba sporo jeździć. No i odpowiedzialność za ładunek - w razie wypadku lub kradzieży, wina jest kierowcy chyba ze ubezpieczenIe to pokrywa.

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 22:10 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Krzycho92 napisał(a):
Grzesiek: a jest taka możliwość żeby jakoś gdzieś się taka ciężarówka przejechać?

Na miejscu kierowcy to bez prawka nikt Ci nie da. Chyba że na miejscu pasażera to daje już jakiś obraz, ale tak naprawdę poznasz ten zawód jak sam pojedziesz i sam się będziesz wkurzał na wszystko po kolei. Jak z kimś jedziesz to masz w dupie, że nie można znaleźć firmy, że wwalisz się gdzieś i będziesz cofał parę kilometrów jak ja ostatnio, że papiery są niekompletne, ładunek nie pospinany pasami a Ty dostaniesz mandat itd.

Krzycho92 napisał(a):
Bo manewry takim kolosem (szczególnie z przyczepą) są trudne.

Wydaje Ci się. Cofa się jedynie trudno, szczególnie parkowanie prostopadłe tyłem na lewą stronę (czyli że patrzysz w lusterko pasażera). Ja tego nie mogę cały czas ogarnąć. Muszę mieć przynajmniej po 1,5m wolnego miejsca żeby się wpasować w wolne miejsce.
Krzycho92 napisał(a):
Dzisiaj usłyszałem opinie, ze słabo płacą, a trzeba sporo jeździć.

Zależy od firmy, ja nie narzekam na zarobki, a w tej kwestii jestem dosyć wymagający.
A, że trzeba sporo jeździć :?: No nie wiem, ja to lubię. Średnio w miesiącu jak jeżdżę sam to robię 13 000km

Krzycho92 napisał(a):
No i odpowiedzialność za ładunek - w razie wypadku lub kradzieży, wina jest kierowcy chyba ze ubezpieczenIe to pokrywa.

W przypadku kradzieży nie odpowiadasz, każdy przewoźnik ma ubezpieczony towar. W razie wypadku jeśli masz jakieś naruszenia już jest mocno niewesoło.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 22:19 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Na miejscu kierowcy to bez prawka nikt Ci nie da.

Przecież nie chodzi mi o jazdę po mieście, ale gdzieś na mało uczęszczanej drodze jakiejś lub choćby po placu/parkingu, żeby kawałek pojechać. Przecież przepisy się zna - kwestia tylko żeby ogarnąć wielkość tego pojazdu.

Parkowanie z przyczepą jest trudne, bo przecież żeby ona skręciła np. w lewo to ja muszę skręcić w prawo i na odwrót. Albo czasami widzę jak TIR zawraca lub skręca w wąską drogę 90 stopni, to musi aż zjechać na sąsiedni pas żeby móc skręcić. Nie wyobrażam sobie czymś takim zabłądzić - przecież wymanewrować takim kolosem z przyczepą to trzeba mieć na prawe wyczucie odległości i dobre umiejętności. Swoją drogą, ciekawe dlaczego nie montują czujników parkowania (jak w osobówkach)? To by bardzo ułatwiło sprawę.

A jak wygląda kurs na C (ewentualnie C+E). Czy jest sama praktyka, czy też teoria? Bo przepisy znam z kat.B, ale jazda na pewno jest inna. No i ile taki kurs kosztuje? Pewnie ze 2-3tyś. Potem jakieś dodatkowe uprawnienia ewentualnie.

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 23:45 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Krzycho92 napisał(a):
Przecież nie chodzi mi o jazdę po mieście, ale gdzieś na mało uczęszczanej drodze jakiejś lub choćby po placu/parkingu, żeby kawałek pojechać. Przecież przepisy się zna - kwestia tylko żeby ogarnąć wielkość tego pojazdu.

To już musiałbyś mieć jakiegoś dobrego znajomego.

Krzycho92 napisał(a):
Parkowanie z przyczepą jest trudne, bo przecież żeby ona skręciła np. w lewo to ja muszę skręcić w prawo i na odwrót.

Nie ma tragedii. Moje pierwsze parkowanie równoległe tyłem lepiej mi wyszło niż osobówką :)


Krzycho92 napisał(a):
Albo czasami widzę jak TIR zawraca lub skręca w wąską drogę 90 stopni, to musi aż zjechać na sąsiedni pas żeby móc skręcić.

Noi co w tym strasznego zjechać na sąsiedni pas :?: :) Do przodu jazda to pestka.



Krzycho92 napisał(a):
Nie wyobrażam sobie czymś takim zabłądzić - przecież wymanewrować takim kolosem z przyczepą to trzeba mieć na prawe wyczucie odległości i dobre umiejętności.

To wyobraź sobie że błądziłem ostatnio w Luxemburgu 4h nim znalazłem firmę... Jeszcze wszędzie zakazy dla ciężarówek, objazdy i inne pierdoły. Przez źle oznaczony objazd znalazłem się na zamkniętej drodze i musiałem cofać 1,5km do głównej drogi. Ale przynajmniej było wesoło ;D

Krzycho92 napisał(a):
Swoją drogą, ciekawe dlaczego nie montują czujników parkowania (jak w osobówkach)? To by bardzo ułatwiło sprawę.

I to jest dobre pytanie, jeszcze czujniki czujnikami, ale dlaczego kamer cofania nie ma, a w osobówkach są :roll: :?:

Krzycho92 napisał(a):
A jak wygląda kurs na C (ewentualnie C+E). Czy jest sama praktyka, czy też teoria? Bo przepisy znam z kat.B, ale jazda na pewno jest inna. No i ile taki kurs kosztuje? Pewnie ze 2-3tyś. Potem jakieś dodatkowe uprawnienia ewentualnie.

Na C masz inne przepisy. Więc jest też teoria. C+E sama pratyka.

Kurs wygląda trochę inaczej jak na B, ponieważ więcej czasu spędzasz na placu ćwicząc manewry takie jakie kiedyś były na kat.B

Kurs C około 2000zł CE trochę mniej ale też w okolicach 2000. Do tego kwalifikacja wstępna. Jeśli masz 18 lat to około 6000 jak 21 to około 3000. Do tego egzaminy i inne pierdoły, więc ze wszystkim około 8000zł.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 19 gru 2011, 23:56 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 22 mar 2011, 20:41
Posty: 749
GrzegorzPPP napisał(a):
Krzycho92 napisał(a):
Swoją drogą, ciekawe dlaczego nie montują czujników parkowania (jak w osobówkach)? To by bardzo ułatwiło sprawę.

I to jest dobre pytanie, jeszcze czujniki czujnikami, ale dlaczego kamer cofania nie ma, a w osobówkach są :roll: :?:

Bo naczepa, która nie jest stała, zasłaniałaby cały obraz? ;)

_________________
Opel Corsa B 1.4Si 8v -> Opel Calibra 2.0i 8v -> ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:00 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi

Dołączył(a): Pt, 31 gru 2010, 0:27
Posty: 968
Lokalizacja: Kraków
Krzycho92 napisał(a):
netsatan: bo na sportowo-rajdowe sprawy jest już za późno. Poza tym, tak jak na kat.A, trzeba mieć idealny wzrok i widzenie obu oczne. No i jak wspomniałeś jest to droga "praca", a na pewno na początku.


No to przecież Ci mówię, że nie jest za późno. Co Ty sobie wyobrażasz, że ludzie mają po 13 lat jak w rajdach zaczynają jeździć? ;) Musisz mieć prawo jazdy, bez tego nie ma bata. Tylko trudno to nazwać pracą i nie ma obietnicy, że zarobki przyjdą po czasie - musisz mieć wyniki. A żeby te wyniki mieć, to trzeba mieć kilka innych rzeczy - umiejętności, sprzęt, miejsca na trening, doświadczonego pilota, czas (dużo czasu) etc. A praca? Możesz zrobić papier na instruktora DTJ (tu się coś zmienia od przyszłego roku, do teraz musiałeś mieć uprawnienia na instruktora kat. B, czego się obejść nie da, pierdu pierdu - nauczyć się i zdać), a jeśli masz licencję, możesz pracować jako szkoleniowiec specjalnie pod sport - bo jesteś w końcu zawodnikiem. Wszystko od szkoły zależy. Drogie to jednak i dopóki jesteś na utrzymaniu rodziców (i nie spełniasz wymagań na instruktora) sobie daruj.

_________________
OCZY NA DRODZE
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:04 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Atreyu napisał(a):
Bo naczepa, która nie jest stała, zasłaniałaby cały obraz? ;)

To można montować takie coś na naczepie, ale nie na stałe tylko na czas przewozu.
GrzegorzPPP napisał(a):
Kurs C około 2000zł CE trochę mniej ale też w okolicach 2000. Do tego kwalifikacja wstępna. Jeśli masz 18 lat to około 6000 jak 21 to około 3000. Do tego egzaminy i inne pierdoły, więc ze wszystkim około 8000zł.

Czyli żeby tak na prawdę móc w jakiejś firmie pracować to trzeba najpierw wyłożyć te 8tyś?? :o To dużo pieniędzy jak za same uprawnienia. Co to jest ta kwalifikacja wstępna? I po co inne egzaminy, skoro już zdałem na daną kategorię i mam uprawnienia do jazdy?

[EDIT]
netsatan napisał(a):
Co Ty sobie wyobrażasz, że ludzie mają po 13 lat jak w rajdach zaczynają jeździć?

Spójrz na kierowców F1, wszyscy zaczynali od gokartów gdy byli jeszcze właśnie w młodym wieku. Poza tym powtarzam Ci, że do sportów trzeba mieć bardzo dobry wzrok. Nie można jeździć w okularach, a niektórzy nie mogą nosić soczewek...

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Ostatnio edytowano Wt, 20 gru 2011, 0:07 przez Krzycho92, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:05 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Atreyu napisał(a):
Bo naczepa, która nie jest stała, zasłaniałaby cały obraz? ;)

Przecież to logiczne, że chodziło o kamery w naczepach...
A to nie jest żaden problem ją zamontować.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:10 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi

Dołączył(a): Pt, 31 gru 2010, 0:27
Posty: 968
Lokalizacja: Kraków
Krzycho92 napisał(a):
netsatan napisał(a):
Co Ty sobie wyobrażasz, że ludzie mają po 13 lat jak w rajdach zaczynają jeździć?

Spójrz na kierowców F1, wszyscy zaczynali od gokartów gdy byli jeszcze właśnie w młodym wieku. Poza tym powtarzam Ci, że do sportów trzeba mieć bardzo dobry wzrok. Nie można jeździć w okularach, a niektórzy nie mogą nosić soczewek...


Widzisz różnicę między F1 (czy wyścigami w ogóle), a rajdami samochodowymi?

_________________
OCZY NA DRODZE
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:19 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Hmm...inne samochody, inne prędkości, inne trasy, inne warunki jazdy. Ale nadal musisz mieć dobry refleks i wzrok. Do czego w ogóle zmierzasz? Jak sam napisałeś: trzeba mieć samochód odpowiedni, zaplecze techniczne, być w jakimś motoklubie, mieć miejsce do ćwiczeń, no i samego trenera...

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:21 
Offline
Gna przed wszystkimi
Gna przed wszystkimi

Dołączył(a): Pt, 31 gru 2010, 0:27
Posty: 968
Lokalizacja: Kraków
Zmierzam tylko do tego, żeby Ci wytłumaczyć, że za późno nie jest. Trenera mieć nie musisz. Chodziło mi generalnie o to, że jak chcesz się bawić w sport - to przeszkód nie ma, gorzej z zawodostwem, a jeśli ten wzrok masz nie jakiś straszny, to badania przejdziesz (ale nie znam tych "widełek").

_________________
OCZY NA DRODZE
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:27 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Hmm...jeśli nie potrzeba trenera, to kto by mnie uczył jeździć? A ja tu właśnie mówię o zawodowstwie, bo jako hobby to jest za droga zabawa ;)

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 0:42 
Offline
Moderator / Admin
Moderator / Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 19 lis 2008, 10:39
Posty: 3855
Lokalizacja: Warszawa
No masz babo placek. Najpierw zacznij. Na początek trenera nie potrzeba. Zainteresuj się tematem, poszukaj w internecie, poznaj ludzi. A potem już się dowiesz, co dalej.

_________________
Obrazek Obrazek
Kodeks drogowy!
Hipcia i Hipek kręcą się razem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 1:25 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Hipek napisał(a):
Najpierw zacznij.

Biorąc pod uwagę koszt zakupu odpowiedniego samochodu do sportów, a koszt zrobienia uprawnień do kierowania TIRem, nie wiem czy nie taniej wychodzi to drugie. No i nie muszę mieć sponsorów, placu do ćwiczeń, trenera itp. Tylko, że
GrzegorzPPP napisał(a):
Do tego kwalifikacja wstępna. Jeśli masz 18 lat to około 6000 jak 21 to około 3000
właśnie młodych kierowców albo odrzucają (ze względu na brak doświadczenia), albo trzeba płacić za uprawnienia więcej.
Hmm...może lepiej zacząć np. od tych nieszczęsnych busów (którymi jeździ się po kilkadziesiąt godzin bez snu)? Wtedy zdobyłbym doświadczenie i pieniądze na kursy na kat.C. Niekoniecznie od razu kurier, ale np. w jakiejś prywatnej firmie - "weź to i zawieź do klienta, po drodze zahacz o hurtownie, i wróć po następne zlecenie".

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 1:31 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Wolałbym wziąć kredyt jak na tych busach jeździć... Nie dość, że kasa do dupy to jeszcze jeździsz z zapałkami na oczach... Wiecznie mało miejsca, brak lodówki, kiepski komfort jazdy i miliony innych minusów.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 1:33 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Kredyt trzeba z czegoś spłacić - to raz, a dwa żeby go uzyskać trzeba najpierw mieć pracę ;)
A to ile godzin się jeździ zależy przecież od firmy. Kurierzy jeżdżą praktycznie non stop, ale mniejsze firmy powinny mieć bardziej ograniczony czas pracy i np. jeździ się 12 godzin, wraca do domu i następnego dnia to samo. Wiem, bo mój tata tak pracował, ale niestety oprócz jeżdżenia hurtownia-klienci, musiał jeszcze stać na kasie i zmienił pracę.

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 1:40 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 08 sie 2008, 15:17
Posty: 3620
Lokalizacja: Siedlce
Kredyt spłaci się z pracy, za którą masz dwa razy większe wynagrodzenie jak na tych całych busach, a dodatkowo jeździsz dwa razy mniej.

_________________
LEXUS IS200 :arrow: :jupi: Mercedes Actros MPIII 1844 8)
ObrazekObrazek

B-2008 ;D B+E- 2009 :D C- 2009 :) C+E- 2009 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 20 gru 2011, 1:45 
Offline
Pruje szosę
Pruje szosę

Dołączył(a): Pt, 08 paź 2010, 12:56
Posty: 1904
Lokalizacja: Lublin
Czyli co, nieważne czy to kurier, czy prywatna firma (np. jakieś części, albo sklep), czy dostarczasz produkty do spożywcze, to zawsze jest tak samo: mało snu, dużo pracy? Przecież jest coś takiego jak umowa o pracę lub umowa zlecenia, gdzie jest jakiś normowany czas pracy, a nie ile wlezie.

_________________
22.07.2010r. - początek kursu w OSK Dalko w Lublinie
22.10.2010r. - odebrałem prawko
28.01.2012r. - pierwsza stłuczka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Copyright © 2006-2012 PRAWKO.COM.PL
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

design & modyfited style by Artystycznie.pl

Prawo jazdy Warszawa | Prawo jazdy Kraków | Prawo jazdy Wrocław | Prawo jazdy Łódź | Prawo jazdy Poznań | Prawo jazdy Szczecin | Prawo jazdy Gdańsk | Prawo jazdy Lublin | Prawo jazdy Gdynia | Prawo jazdy Radom | Prawo jazdy Białystok | Prawo jazdy Bielsko-Biała | Prawo jazdy Częstochowa | Prawo jazdy Bydgoszcz | Prawo jazdy Katowice | Prawo jazdy Toruń | Prawo jazdy Kielce | Prawo jazdy Gliwice | Prawo jazdy Sosnowiec | Prawo jazdy Olsztyn | Noclegi Gdańsk | Noclegi Gdynia | Noclegi Sopot | Noclegi Warszawa